ICT leveranciers
Vindbaar zijn op het allerbeste moment
ICT leveranciers
Het genereren van bekendheid, websitebezoek en leads lukt het best als je aanwezig bent op de plaats waar jullie potentiële klanten je zoeken. ICTleveranciers.nl is die plaats. Lees er hieronder alles over.
We geven je antwoord op de vragen die ons het meest gesteld worden of die om een andere reden belangrijk zijn. Staat jouw vraag er niet bij? Bel of mail ons dan. We leggen je er graag alles over uit.
WEBSITE
Wat is ICTleveranciers.nl?
ICTleveranciers.nl is een website van het ICT informatiecentrum. Beide zijn initiatieven van Themiek. De website wijst organisaties die zich oriënteren op nieuwe ICT oplossingen de weg naar leveranciers, oplossingen en adviseurs. Door de hoge posities in Google en de centrale rol van de website binnen het platform van het ICT informatiecentrum komen beslissers en betrokkenen bij ICT projecten deze website tijdens de oriëntatie- en selectiefase van hun ICT project altijd tegen.
Wat is het ICT informatiecentrum?
Met een centrale website, themagerichte websites, nieuwsbrieven, websites rond boeken, whitepapers en ontwikkelingen en eigen media (e-boeken, whitepapers, selectieboxen, checklists, enz.) is het ICT informatiecentrum al sinds 2001 een succesvol kennisplatform voor het vinden en selecteren van bedrijfssoftware, dataoplossingen, zakelijke ICT producten, diensten en leveranciers daarvan.
Wat is er veranderd aan de website?
De website is de afgelopen maanden stap voor stap helemaal vernieuwd. Met een nieuwe vormgeving, structuur en navigatie is het voor bezoekers van ICTleveranciers.nl eenvoudiger de leveranciers of adviseurs te vinden die zij zoeken. Per rubriek worden maximaal 6 leveranciers vermeld. Hiermee heeft de bezoeker voldoende ingangen voor een gerichte oriëntatie. Als leverancier ben je verzekerd van aandacht.
Wie bezoekt de website?
Bezoekers van ICTleveranciers.nl zijn via de websites en media van het ICT informatiecentrum op zoek naar informatie, oplossingen, leveranciers, adviseurs en specialisten die hen verder kunnen helpen bij bestaande ICT toepassingen en nieuwe projecten. Omdat zij gericht zoeken naar deze informatie en ons platform daarbij als filter fungeert, is de kwaliteit van de bezoekers hoog. Je komt er niet zomaar, je bent serieus op zoek! Deze high intent bezoekers zijn ICT beslisser, als medewerker betrokken bij een (nieuw) ICT project, ondernemer of op een andere manier sturend of leidinggevend. De focus van ons platform ligt dan ook op de kwaliteit van de bezoeker, niet op kwantiteit.
Hoeveel bezoekers heeft ICTleveranciers.nl?
Ons hele platform heeft jaarlijks 200.000 unieke bezoekers. Met de wekelijkse ICT nieuwsbrief bereiken wij 14.000 ICT (mee)beslissers. Al deze bezoekers en ontvangers kunnen kennismaken met ICTleveranciers.nl. In de opstartfase is het aantal bezoekers van de vernieuwde website nog niet representatief voor het te verwachten aantal na deze fase. Nog niet al onze websites en media kunnen immers naar de website verwijzen, omdat diverse belangrijke rubrieken nog niet live zijn. Om diezelfde reden zijn ook advertenties en marketing automation nog niet gestart. In de tarieven die wij nu hanteren voor het eerste jaar is daar rekening mee gehouden.
Waarom is de website nog niet volledig gevuld?
In iedere rubriek worden nieuwe vermeldingen geplaatst. Hierdoor weten we zeker dat de informatie die online komt, actueel is. Dat gebeurt rubriek voor rubriek en kost tijd. Hierdoor zijn veel rubrieken nog niet (volledig) gevuld en een groot aantal rubrieken zelfs nog helemaal niet zichtbaar.
BELANG VAN EEN VERMELDING
Wat maakt een vermelding belangrijk?
Grote bedrijven, mkb en overheidsorganisaties die zoeken naar een nieuwe ICT oplossing, leverancier of adviseur komen ons platform en daarmee ook ICTleveranciers.nl tijdens hun oriëntatie altijd wel tegen. Daar zien zij, in de rubriek die past bij de oplossing of hulp die zij zoeken, maximaal 6 leveranciers staan. Ben je één van die zes, dan levert je dat op drie vlakken resultaten op. Resultaat 1 is dat deze potentiële klanten jullie zien, mogelijk herkennen en waarschijnlijk onthouden. Blijkbaar zijn jullie één van de specialisten voor dat thema! Resultaat 2 is dat potentiële klanten jullie website bezoeken. Zij maken op een relevant en kansrijk moment kennis met jullie oplossingen! Resultaat 3 is dat deze potentiële klanten zich bij jullie bekend maken. Leads dus! (En dat dus voor een paar honderd euro per jaar.) Resultaat 1 bereik je altijd. De kans op resultaat 2 is groot. Resultaat 3 is afhankelijk van hoe je het zelf op je website aanpakt.
Wat maakt een vermelding nog meer interessant?
ICTleveranciers.nl heeft in de afgelopen jaren een hoge en stabiele Google ranking opgebouwd. Bedrijven die zoeken naar ICT leveranciers komen de website daarom tegen. De vernieuwde website krijgt een steeds centralere rol in ons platform. Overal waar het gaat om een specifiek ICT thema wordt verwezen naar de betreffende rubriek op ICTleveranciers.nl. Daarnaast wordt de website ook zelfstandig gepromoot. Het resultaat voor jullie is niet alleen betere zichtbaarheid, meer bekendheid en meer bezoek aan jullie website, maar ook een betere Google ranking van jullie website. Ook hebben overzichten op generieke websites als deze invloed op AI tools, waardoor je in de output daarvan vaker genoemd kan worden.
Welk risico heeft afwachten?
Bijna alle vermeldingen kosten maar een paar honderd euro per jaar. Ofwel, een laag bedrag als je kijkt naar de exposure, het websitebezoek en de leads die je ermee kan genereren. Als je ontbreekt in een bij jullie passende rubriek, is het logisch dat potentiële klanten wel kennis maken met andere aanbieders, maar niet met jullie. Zonde, want zit een rubriek met 6 vermeldingen eenmaal vol, dan moet je minimaal een jaar wachten en ben je afhankelijk van leveranciers die hun vermelding dan niet verlengen. Met een vermelding heb je automatisch een optie voor een aansluitend jaar. Bovendien zijn de kosten (nu nog) erg laag en kan je het resultaat van een vermelding eenvoudig testen.
Waarom zijn er maar 6 vermeldingen per rubriek?
Met 6 vermeldingen vindt de bezoeker voldoende informatie en is het voor jullie commercieel extra interessant. De praktijk leert namelijk dat een gelimiteerd aantal vermeldingen potentiële klanten sneller uitnodigt de websites en informatie van de vermelde leveranciers te bekijken. Met een beperkt aantal vermeldingen neemt de kans dus toe dat één van de belangrijkste stappen in jullie salesproces gezet wordt: dat een nieuwe, gericht zoekende potentiële klant jullie website bezoekt, kennismaakt met jullie oplossingen en zich (als je het goed aanpakt) bekendmaakt.
Wij adverteren al op Google, wat voegt ICTleveranciers.nl nog toe?
De kosten van Google Ads zijn hoog. Je betaalt al snel meer dan 5 euro per klik. Daarbij komt dat de meeste kliks op een Google advertentie impulsief en dus niet erg serieus zijn. Voor een relevante bezoeker aan je website via Google Ads ben je dan ook al snel meer dan 25 of 50 euro kwijt. Via ICTleveranciers.nl zijn bezoekers aan jullie website – door hun gerichte zoekgedrag – automatisch al gefilterd en daardoor van hogere kwaliteit. Door de lage tarieven van een vermelding op ICTleveranciers.nl, ben je daarom voor iedere serieuze bezoeker via ons platform veel goedkoper uit dan via Google. Beide kunnen uiteraard ook naast elkaar ingezet worden. Dan versterken ze elkaar!
Hoeveel bezoek aan onze website kunnen wij verwachten?
Hierboven vind je daar een antwoord op onder de vragen ‘Wie bezoekt de website?’ en ‘Hoeveel bezoekers heeft ICTleveranciers.nl?’. Daarnaast hangt het natuurlijk ook af van de bekendheid die je al hebt, de tekst van je vermelding en de landingspagina van je website. Als die niet uitnodigend is, is de bezoeker al weer vertrokken voordat deze iets over je oplossingen heeft gelezen.
VERMELDING
Hoe krijgen wij een vermelding?
Als je één of meerdere vermeldingen wilt op ICTleveranciers.nl, bel of mail je ons: 030 227 21 22 of sales@themiek.nl. Kijk eerst op ICTleveranciers.nl in welke rubrieken je wilt staan. Dat kunnen ook rubrieken zijn die nog niet online staan. Is er een plek vrij of kunnen wij een nieuwe rubriek voor je maken, dan bevestigen wij dat direct. Daarna leveren jullie een logo, tekst en URL aan. Of je laat het aan ons over. Met onze service BOOST regelen wij alles voor je.
Waaruit bestaat een vermelding?
Een vermelding bestaat uit jullie bedrijfsnaam of productnaam, jullie logo, een toelichting op jullie oplossingen of activiteiten in ongeveer 50 woorden en een link naar de landingspagina op jullie website. De toelichting is belangrijk om potentiële klanten te informeren, zodat deze een extra reden hebben om jullie website te bezoeken. Ook is het goed voor de vindbaarheid van de pagina en daarmee de vindbaarheid van jullie vermelding.
Wat moeten wij aanleveren?
Per vermelding lever je een titel (bedrijfsnaam of productnaam zonder commerciële toevoegingen) aan, de (unieke) tekst voor de toelichting in maximaal 50 woorden en het URL van de landingspagina. Het logo halen wij van jullie website. Vind je het lastig om een goede tekst aan te leveren of de juiste rubrieken te selecteren. Of ontbreek het je aan voldoende tijd of capaciteit? Maak dan gebruik van BOOST. Want dan regelen wij alles voor ons hele platform voor je.
Wat is een ‘tijdelijke vermelding’?
Sommige ICT leveranciers twijfelen nog, hebben bedenktijd nodig of zijn door ons tijdelijk toegevoegd. Tijdelijke vermeldingen zijn nog niet definitief en kunnen dus ieder moment vervangen worden door een vermelding van een andere leverancier. Staat er bij een vermelding van jullie bedrijf ‘tijdelijke vermelding’ besluit dan dus snel of je definitief een vermelding wenst of niet.
Hoe vinden bezoekers onze vermelding?
Daar zijn drie mogelijkheden voor: via de navigatie- en menustructuur van de website, via de zoekfunctie van de website en direct via Google. De goede ranking van ICTleveranciers.nl zorgt er namelijk ook voor dat potentiële klanten die Googelen op jullie bedrijfs- of productnaam een extra ingang hebben om op jullie website terecht te komen!
Wat bepaalt de volgorde van de vermeldingen?
Vermeldingen staan in de volgorde waarin deze aan ons aangemeld en bevestigd zijn. Dus hoe eerder je een vermelding reserveert en bevestigt, hoe hoger je in de betreffende rubriek vermeld wordt. Staan er tijdelijke vermeldingen in een rubriek, dan kom je altijd boven de eerstgenoemde tijdelijke vermelding te staan.
Mag er een UTM code in het URL staan?
In principe kan dat, maar wij moedigen dat niet aan. Omdat Google niet volledig duidelijk is over de algoritmen die het gebruikt voor het ranken van de webpagina’s en zoekresultaten, is het altijd veiliger om gebruikte URL’s zo ‘zuiver mogelijk’ te houden. Het gebruik van UTM codes bevestigt namelijk de commerciële bedoelingen van de link. Dit komt zowel de waarde van de pagina waarop de link staat (onze website), als de pagina waarnaar verwezen wordt (jullie website) niet ten goede. Liever geen UTM code dus, maar omdat we begrijpen dat sommigen per sé willen meten, verbieden we het niet.
Mogen er links in de toelichting staan?
Nee, er mogen geen links staan in de circa 50 woorden toelichting van jullie vermelding. Jullie vermelding linkt uitsluitend naar jullie website via jullie logo en bedrijfsnaam en via ‘Lees meer’. Door geen links toe te staan in de toelichting voorkomen we dat iedereen in een rubriek via dezelfde generieke woorden probeert te linken naar zijn website en onze pagina daardoor SEO-technisch een rommeltje wordt. Dat is niet in het belang van de pagina en uiteindelijk dus ook niet in het belang van jullie vermelding.
Kunnen wij een vermelding tussentijds wijzigen?
Ja, je kan de tekst of het URL van je vermelding wijzigen. Wij regelen dat voor je, mits dat incidenteel blijft. Binnenkort kan je jullie vermelding(en) beheren vanuit je eigen dashboard. Wijzigen, een nieuwe vermelding toevoegen, stoppen of verlengen is dan allemaal online mogelijk en regel je dus helemaal zelf.
RUBRIEKEN
Is een vermelding in meerdere rubrieken mogelijk?
Ja, daar zitten in principe geen beperkingen aan, mits iedere vermelding maar relevant is voor de gekozen rubriek.
Kunnen wij per rubriek verschillende teksten aanleveren?
Ja, bij voorkeur zelfs! Hoe beter de tekst van je vermelding en de landingspagina aansluiten bij de rubriek waarin je vermeld bent, des te relevanter is het voor de bezoeker van jullie website. Als je de inhoud en strategie van je landingspagina goed aanpakt, heeft jullie vermelding op die manier de grootste commerciële impact.
Kunnen wij verzoeken om een nieuwe rubriek?
Ja, dat kan. Als je vermeld wil worden in een rubriek die nog niet bestaat, dan kunnen we die rubriek toevoegen. Uiteraard beoordelen wij wel eerst of de nieuwe rubriek voldoende toegevoegde waarde heeft voor de website.
Kunnen wij een rubriek exclusief hebben?
Nee, rubrieken zijn altijd beschikbaar voor 6 vermeldingen. Als je extra veel aandacht wil is het wel raadzaam zo hoog mogelijk in een rubriek te staan. Dat bereik je door een vermelding te nemen in rubrieken waar nog niet veel vermeldingen staan. ‘Tijdelijke vermeldingen’ moet je dan niet meerekenen.
VOORWAARDEN
Wat kost een vermelding?
In de meeste rubrieken kost een vermelding je maar 200 tot 500 euro per jaar. Dat is 16 tot 42 euro per maand. Die kosten heb je er altijd snel weer uit. De kosten zijn afhankelijk van de rubriek. Sommige rubrieken zijn zelfs nog goedkoper, andere weer iets duurder.
Voor hoelang geldt een vermelding?
Een vermelding op ICTleveranciers.nl is voor de duur van 1 jaar, ingaande zodra de vermelding online staat en de rubriek operationeel is. In de opstartfase van nieuwe rubrieken kan het zijn dat nog niet ‘alle pijlen op deze rubriek gericht zijn’. De einddatum van je vermelding schuiven we dan iets op, zodat je toch een vol jaar kunt profiteren van je vermelding.
Kan ik aan het einde van de looptijd verlengen?
Een vermelding geeft je als eerste de mogelijkheid deze aan het einde van de looptijd onder de dan geldende condities te verlengen. Dit is een extra reden om juist nu je vermelding(en) te reserveren. Zit een rubriek met 6 vermeldingen eenmaal vol, dan ben je afhankelijk van opzeggingen over een jaar.
Welke betalingsverplichtingen gelden er?
Als je bevestigt om één of meerdere vermeldingen te willen, ontvang je van ons de factuur daarvoor. Die betaal je binnen de betalingstermijn. Als er op een of andere manier betalingsproblemen zijn, dan zullen we je daar aan herinneren. Maar is er iets anders aan de hand of gebeurt dat vaker, dan kan het ook zijn dat zonder herinnering een reservering of vermelding vervalt.
Wie houdt de werking in de gaten?
De controle of een vermelding niet (meer) ‘goed werkt’, bijvoorbeeld omdat een URL niet (meer) overeenkomt met die van de landingspagina, is een taak van jullie en van ons. Ligt de oorzaak daarvan bij ons dan verlengen we jullie vermelding met de duur van de onderbreking. Ligt de oorzaak bij jullie dan handhaven wij de oorspronkelijke looptijd. Je bent zelf verantwoordelijk voor een regelmatige controle van de werking van jullie vermelding, al houden wij dat uiteraard ook in de gaten.
Kunnen voorwaarden aangepast worden?
Wij kunnen de voorwaarden voor vermeldingen, tarieven, betalingen of andere bepalingen die te maken hebben met het gebruik van de ICTleveranciers.nl wijzigen, zonder gebruikers van de website daar vooraf over te informeren. Uiteraard blijven overeengekomen kosten en de looptijd tijdens de looptijd ongewijzigd.
LEADGENERATIE
Wat moeten wij doen voor zoveel mogelijk rendement?
Alles wat te maken heeft met de vindbaarheid van de pagina waarop jullie vermelding staat, ligt uiteraard bij ons. Maar wat verder belangrijk is, moet je zelf regelen: een goede tekst voor je vermelding, een goede landingspagina en een verder ook goed werkende website. Belangrijk is dat je weet wat je doel is met jullie vermelding. Wil je leads genereren en zo ja, welke? Wil je alleen dat je websitebezoekers informeren over de oplossingen die je levert? Ofwel, zorg voor een plan, een doel en de invulling daarvan!
Hoe genereren wij leads met een vermelding?
Iedereen die jullie website bezoekt, kan een potentiële klant van jullie zijn. De échte potentiële klanten wil je natuurlijk leren kennen, zodat jullie deze als leads kunnen opvolgen. Welke conversiemethoden en conversiemiddelen je daarbij inzet is uiteraard helemaal jullie eigen keuze. Ongetwijfeld hebben jullie al de nodige ervaring met het genereren van leads en is er al een werkende strategie bedacht. Bezoekers die via ICTleveranciers.nl jullie website bezoeken, kunnen hier naadloos in mee.
Waar kan ik terecht met mij vragen over leadgeneratie?
Misschien is leadgeneratie via je eigen website nog onbekend terrein voor je. Dan wordt het hoog tijd dat je daar snel meer over te weten komt! Vanuit onze kant zullen we je regelmatig informeren en inspireren over allerlei aspecten die met leadgeneratie, marketing en sales te maken hebben. Heb je er echt hulp bij nodig, dan wijzen we je graag de weg naar professionals voor het marketingonderwerp waar je een oplossing voor zoekt. En je vragen stellen aan ons, kan natuurlijk ook altijd!